Over de Backoffice medewerker opleiding
Je oog voor detail zorgt voor foutloze documenten. Precies en structureel werken is je tweede natuur. Ook het analyseren van cijfers gaat je gemakkelijk af. Je bent analytisch en kunt als geen ander hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden. Bovendien beschik je over een goede mensenkennis en weet je anderen met je steekhoudende argumenten goed te overtuigen. Dit zijn enkele van de belangrijke competenties die je als backoffice medewerker doorgaans moet hebben en die in de opleiding verder worden aangescherpt.
De taken van een backoffice medewerker variëren per organisatie of afdeling. Enkele veelvoorkomende taken zijn het opstellen van offertes en contracten, het controleren van de voorraad, het opmaken van facturen, het invoeren van data en het beheren van bedrijfsdossiers. In deze opleiding leer je de basiskennis voor deze taken.
Wat kun je met de opleiding Backoffice medewerker?
Behalve onmisbaar voor het vlekkeloos laten verlopen van interne bedrijfsprocessen, ben je als backofficemedewerker vaak ook een waardevolle steun voor collega’s, zoals directiesecretaresses, accountmanagers en directieleden. Denk bijvoorbeeld aan het opstellen van een offerte voor een buitendienstmedewerker of het opmaken van een contract voor een directielid. Dat maakt het beroep van backofficemedewerker juist ook zo veelzijdig. Met deze erkende backoffice medewerker opleiding leg je dan ook een stevig fundament om binnen je organisatie uit te groeien tot een belangrijke steunpilaar.
Maak kennis met het veelzijdig takenpakket
Backoffice medewerker is een veelzijdig beroep. De opleiding geeft je inzicht in het veelzijdige takenpakket, waaronder: beheren van bedrijfsdossiers, controleren van de voorraad, opstellen van facturen, opmaken van offertes, maken van planningen en ondersteuning bieden aan collega’s.
Scherp je competenties aan
Backoffice medewerkers hebben bepaalde competenties nodig om hun werk goed te kunnen doen. Belangrijke kwaliteiten zijn: nauwkeurig en foutloos werken, financieel bewustzijn, analytisch vermogen, goede mensenkennis, kritische houding, overtuigingskracht en kunnen plannen en organiseren. In de cursus worden deze competenties verder aangescherpt.
Leg een solide basis voor je verdere loopbaan
Het arbeidsmarktperspectief voor een backofficemedewerker is zeer gunstig, omdat er vrijwel in alle branches behoefte is aan mensen die ondersteunende (administratieve) taken kunnen uitvoeren. Daar komt bij dat er voor backofficemedewerkers ook prima doorgroeimogelijkheden zijn. Zo kun je bijvoorbeeld doorgroeien naar een leidinggevende functie, zoals afdelingsmanager of office manager. Een andere mogelijkheid is de overstap naar de frontoffice en van daaruit door te groeien naar frontoffice manager. De opleiding Backoffice medewerker biedt hoe dan ook een solide basis voor je verdere loopbaan!